Vores børnehave

I Naturbørnehaven Boddumhus har vi ca. 42 børn er aldersopdelt i 2 grupper . Der er tilknyttet faste voksne til hver gruppe.

Dagligdagen i Boddumhus er en vekselvirkning mellem planlagte aktiviteter og fri leg.

I løbet af året arbejder vi gruppevis med forskellige temaer, ture ud af huset eller med ”barnets bog”

Der er også mulighed for fri leg på tværs af alder og køn, og for aktiviteter i mindre grupper.

Vi tager ofte på ture ud af huset og bruger nærmiljøet omkring os. Børnene er i høj grad med i de daglige gøremål, såsom borddækning, ordne have, vedligeholdelser, pasning og fodring af vores dyr osv.

Vi voksne er rollemodeller for børnene, vores omgangstone er anerkendende både barn/voksen voksen/voksen. Dette miljø er altafgørende for at børnene indbyrdes lærer at anerkende hinanden.

Vores fysiske rammer giver gode muligheder for at fordybe sig i små grupper. Der er masser af plads til hvert enkelt barn og derfor ikke mange konflikter. Dette giver et harmonisk børnemiljø.

I vores velkomstfolder kan I læse meget mere omkring vores børnehave.

Vores pædagogiske læreplan er også spændende læsning.

Velkomstfolder og pædagogisk læreplan kan læses her nedenunder.

Covid 19 hjemmeside.pdf

Velkomstfolder